KISAH PERMATA HATIKU


::KISAH PERMATA HATIKU ....Mama Luv u All::

Monday, November 30, 2009

Raya + Puteri Resort

Raya..malam hari raya, semua berkumpul kat umah mak.

Aku, balik keje, amek anak2 terus pegi umah mak. Malam tu gak, abg yg kat Keramat pon datang jugak. (Pak Ndak n Mak Ndak). Kali ni raya, buat sorang sikit makanan. Aku, cater laksa, Mak buat rendang, kuah kacang sama nasik impit, Mak Ndak lak nasik kerabu. Mak Ngah bwk blueberry cheese cake. Acik, sbb dah tolong ke sana kemari, pagi tu *so diskaunlah* tak yah bawak apa2..bwk perut jerk..hikhikhik..Kira cam meriah makan lah raya tu..dah tengahari, memasing carik port, landing time. Lepas Jumaat, makan lagik, pas tu balik ler...aku nak mencarik pampers2 budak nih sama barang utk esoknya..cater nasik lemak lak ke Melaka.

sama syazwa, Irfan

Janji kol 11 tunggu depan umah atok. Bertolak ke Melaka. Dok kat Puteri Resort jer. Planning pung last minutes. Achik bookingkan 3 hari sebelum raya, tengok2 ada bilik. Tujuan, nak bawak anak2 coti sekolah berendam. Tujuan ke dua, mak bapak pon sama tingin nak berendam ..heehaa ;p.
On the way ke sana, cuaca mendung. Kalau hujan tak dapek lah berkubang memasing. Sib baik masa check in, hujan pon dan berenti
.

cool and fresh.. for boboy

Happy all the time..for gugurl

Masuk bilik terus makan2. Bawak makanan. Aku, nasik lemak, mak bihun. Achik nugget n drummet. Mak Ngah...loti lorrrr..Pas makan, dah tak sesabau dah semua. Kol 3 lebih dah terjun dalam kolam.. Lama gaklah berendam...sampai kol 6 ptg jugaklah. Syioklah lama tak berkubang. Cik Abg n Cik Babah, gi main pingpong kat ujung sanun. Para bini pon joint gak..tp fail..pukul bola cam pukul badminton. Ahaksss..Mak Ngah dah naik dah sama Pak Ngah. Pak Ngah amek kontrak lifeguard..dok kat kolam budak2, tengok jer budak2 tu buat per. hehe..


Mak ngah, achik and ucu..

Abg Irfan sama Aqil, kuak lentang tepi tangga

Adek happy jer main air

Dhia sama kakak Ain, duyong kolam

Kol 6 lebih ujan lebat..tak sia2 weolls turun awai tadik..dah puas gaklah berendam. Malam, g lak kat umbai. Jalan agak padat gak. Ramai org g Melaka. Ingat umbai tutup. Sekali, sesakkkk..Makan kol 10mlm..terus mamam...

Lauknya : siakap 3rase, jenahak sweet sour, sup sayor, udang butter, lala black paper, sotong goreng tepung. Tengok bil..hrmmmm...ok buleh tahan, 4 family makan. Berbaloi gaklah.

Ahad, pagi2 dah bangun, bfast cara mudah. Makan roti ajerk.. Pas tu terjun lagik. Last kopeks nak berendam. Kali ni kolam agak penuh, port semalam pon dah kene amek, larik tempat lain. Sib baik kolam besar. Klu tak, tak syiok ler. Kol 12, check out n terus g pusat bandaraya Melaka. Sesak..


Time to say good bye!

Terus g tempat makan Asam Podeh Melaka. Ramai gak orang. Pas makan, terus balik ke KL.. Highway kat Pedas-Linggi dah start jemmed. Kene carik alternatif lain. Sampai umah kat kol 6 petang jugaklah. Tetibe lak Pak Ndak, tipon kata nak datang Kajang, bwk sup tulang qeqah anak dia. Tunggu lah pulakkk..

cara mudah nak perangkut adek, troli penuh. :( tapi, tetap cute :)

Kiranya, balik umah pon dah kol 10mlm, tunggu makan lah, kemas2 umah mak lak...sampai umah, settle tuk esoknya..dah keje dah..penattt, tp beshhh!

Tuesday, November 24, 2009

Makan tak hingatt!

Harini, mamam alwayzz! cam ne nak kurus ni?? Mmg tak leh kurus dah!..bukan nak badan cam supermodel. Memang tak dapat pung..tak cukup tinggi..heh. At least senang nak bergerak ke sana sini. Badan rase sihat..huhu...

Cam ner tak naik badan...pagi ni makan bihun, tghhari abeskan bihun pagi, petang kol 3 lak, makan kueh lagik. Sampai lah kol 6 ptg..byk sgt makanan kat opis ni. Wadus2.!! Malam...tak moh makan arr..

Abeslah, kang tak muat baju yg ditempah...kan. Ari tu g ukur balik, sbb ukuran masa bulan pose. Ukur balik, naik kauuu..benciklah nak citer, terus rase downnnn..hehe..Tulah sapa soh bile makan tak hinggattt..padan lah muke kan.. kan..??? Semangat shaz, semangat! Cewahhh..

Ni pon tingat2 burger..sodap ni klu pekena malam ni, sup khamben ke.. ohhh! tidakkkk! sok pose balik...
Budak2 dah coti sekolah. Relax byklah ai. Off mandikan Akak Ain.. Irfan pon tak bangun pepagi, adek pon nyaman tido pepagi. Tenang g keje. Malam ni, cik abg pegi futsal. Budak2 n mak budak cam boring jer. Mainlah sesama dorang kat umah jerk, tengok citer "nenek begayan"..(nenek kebayan) hihihi

3 permata hati

mare..kene kepit

atu..(satu), uaaa.. (duaa), aaaa.. (tiga)


kakak sakat abg posing

Sunday, November 22, 2009

Smiley

Tetibe rase suke tengok menatang ni.. so cute..

smiley face

chumel

smiley pakai liptik? ;p

leh buat donut smiley gak

kasut pon smiley

beg jugak

Usb drive..ai nak...mana nak carik?


wah! design kek..leh tiru..nama dah sama

lap kaki pung..hehe

ni paling cute dan sentiasa di hati..adek bambam ala2 5 lai jer rambut.


sama kan?? mama luv u bebehh..muahhhh

~tamat~

Thursday, November 19, 2009

Upin, Ipin & Ipan

Adek kan..dah pandai cakap dah skang ni..mcm2 jugaklah yg dia bebel. Smlm tak sangka lak dia tengok iklan upin ipin, ngan spontan dia cakap "ma, upin ipin"..cute je dgr.

upin, ipin & ipan

Hari ni, pas makan malam tadik, ai sapulah sampah sambil pesan kat budak dua ni dok dendiam. Memang dia "diamm". Upernya dia pojek main gelungsur kat atas carpet yg ai letak kat atas sopaa. Tak puas2 lagi agaknya main lungsur air kat sunway ari tu.. sian lak..sabar yea..sok kita g jalan yea..malam ni, mama tak larat. Sakit betis2, akibat firedrill smlm..adehhh,naik bukit pon tade la sakit gini..titon arr..nite2

sesi panjat

ni lagak aksi mule terjun tiruk

jomm lungsur !!

tetibe jumpe lak gambar kakak...bile dia snap ni? musti snap sendirik.. :)


Tuesday, November 17, 2009

Nasik lemak??

Hari ni nak berangan. Apa plan B yang perlu ada klu kehilangan kerja dalam kegawatan ekonomi? Camner? Utang keliling pinggang ni..Anak2 membesar bagai johan. Semua guna duit...jap pikir..

cita2 musti ada, barulah impian terlaksana. kan..

MLM "multi Level Marketing"?? - tak leh, ai kan sombonggg...

Carik keje balik?? - start bawah balik lah gajik..sian ai..

Sambung belajar?? - buleh ker??..

Dok umah jer? jaga budak? anak Indon? dulu Indon jaga anak ai, skang ai
jaga anak Indon?? huhu

Jadik suri rumah? oh no no..ai tak biase tak pegang duit sendirik, ai napsu besar taw!

haa... niaga.. niaga aper tu?? Nasik lemak bungkus, ayam rempah special?????..hrmmm ok gak tu..
masuk dalam list plan B.

Mari, mari, sebungkus 80sen jer tau..ayam Rm3.
Gerenti Sodappp! Nanti grand opening, ai panggil Dato' Siti buat perasmian. Besh ooo..



Monday, November 16, 2009

Apa bikin!

Apa sudah jadik? satu hari terus upss sampai 2x??? Kepala pusing, hati tak tenteram., hangat! Tingat benda yang bukan2. Stress gitu. Kalau pasal keje, I luv my work, tp kan..skang ni tengah pulun keje tak hengat..letih bahu2. Pas tu dengar lak citer bukan2 psl company. Lagik bikin feninnnn. Malas nak pikir arr..
Lagi ...
ada benda yg menghangatkan ai dari biase..
apa tu?
tak pelah ..bialah ai pendam dalam hati, tak baik citer pada orang kan.... *olalalalalalaaaaa*
takpe takper..ada lori ada bas...
ada hari...awasss!!

layan barbie jap lah.. cun2 jugak ekk..







nak jugak make up style barbie

Sunway Lagoon


Berkurun lama tak pegi Sunway Lagoon. Sabtu, pegi jugaklah. Ada staff outing kat sana. Motip utama: bawak budak2 ni berhapy hour. Sampai pagi lebih kurang kol 9, register dan breakfast. Lepas pesanan penaja darik MD/CEO, terus aktiviti sukaneka. Tapi, sebab bawak budak2 ni, ai tak joint ler.. Camner nak joint, sorang dah terjun tiruk, sorang dah kuak lentang , sorang dah selam2 muke. Cuak gak tak terkawal klu ai joint sukaneka. Akak Ain jer joint, group Biru..dapat no 2. dapat lah tipuware..jadiklah..selebihnya, weolls buat aktiviti sendirik. Makan semua dah ada, lapar g makan dulu. Pas tu sambung lagik, sampai kecut2 tangan. Akak sama Abah main yg gelungsur panjang tu, ai tak main, gayat! jaga 2 badik tu jelah.






Dah pueh mandi, kol 2 lebih ujan dah renyai2, awan mendung jer gaya nak lebat..terus packing, nak balik dah. Penat dari pagi berendam..sampai tak sempat nak naik maynan kat drypark tu. Rugi!. Adek lepas mandi terus kuyu jerk mata. Ngantuk. Sian..tido atas kakak Ain.





Petang sabtu gak, ai tak sesabo gaklah nak pegi konsert seribu warna Dato' Siti Nurhaliza kat Shah Alam. Tu pon dapat ajakkan darik kak Yus ai..sonok u..tp agak sedeylah, tak dapek bergambo sesama tok ti mcm dulu2..Lagi best bile tok ti mule melambai kat wing yg ai duduk tu..hahaha..dia tau ai ada kat situ kot.. kekekeke..tahun depan kot2 ada rejiki, ai nak pegi lagiklah. Ada sesapa nak banjer ai tak?? alamak! tak de sapa nak banjer..huhu

Thursday, November 12, 2009

Yuhuuuuu...??

ahkak Hawa yg makin double jelita :)

Tetibe tingat akhak Hawa ai...haloooo mana kamu...lama tak dgr citer..sibuk keje kah? outstation kah?
banyak citer sensasi tak citer sesama..bile tu..tungguuu

Time to say Goodbye..

Makan malam semalam ditaja oleh mak, sempena hari terakhir abg aku kat sini. Nak balik Australia balik. 20 Dec nanti baru dorang balik sini terus.. Yeppp meriah raya tahun depan! (punya lah lambat lagik)








Sunday, November 8, 2009

Wetland, Putrajaya

Yehaaa tak ujan tadik..Cepat2 aku soh budak2 siap, sama bapak budaknya sekali. Misi utama keluarkan pelohhh...tempat Wetland Putrajaya. Sampai2 tengok tak ramai orang. Carik port, pas tu...alamakkk ujannn dong!!! Terus posing makan kepok yg dibawak. Sib baik sikijap jer ujannya..pas tu teruslah ke misi kami..keluarkan Polohh!!

Merasa gaklah pegang riket cik abg..terus gian nak guna lagik!

Hujan, duduk jap, mamam alwayzz

Aksi Abg Irfan de Ronaldo

Kak Ain, sik mengutip jerk??

Adek bambam buleh lak aktiviti buat "kueh"

Abah sama Abg Irfan main bola

Jom balik..

penatnyaa...

Kepanasann..